German Version
English version
HOME
Printversion A4 liggende

Bedre planlægning og risikostyring samt mere tilfredse kunder. Det er nogle af hovedgevinsterne ved at blive ISO 9001 certificeret. Det kræver hårdt arbejde, men er indsatsen værd.

Proceslandskabet
Det er udgangspunktet for RIVALs arbejde hen mod en ISO 9001 certificering. ”Det giver overblik over alle processer i virksomheden og danner grundlag for den risikoanalyse, som efterfølgende udarbejdes. Vi skal have overblik over, hvor i virksomheden, der oftest kan gå noget galt.

Det er her, vi starter med at sætte ind og laver beskrivelser af de procedurer, som skal følges,” fortæller Erik Nielsen, som er ekstern konsulent fra Manator, som rådgiver virksomheder om ledelsesværktøj og –systemer samt risikoanalyse.

Billede af dagligdagen
Erik hjalp første gang RIVAL med kvalitetsstyringssystemet i 2005, og i 2009 blev det besluttet at arbejde frem mod en ISO certificering. Og systemet kommer til at indeholde mere end det, som kræves i ISO 9001.

Det bliver også et ledelsesredskab, hvor RIVAL eksempelvis vil have overblik over procedurer og krav til personalehåndbogen, hvordan ansættelser gennemføres, efter hvilke regler, miljø og arbejdsmiljø styres mv.. ”95 % af beskrivelserne i det kommende kvalitetsledelsessystem viser faktisk et billede af, hvordan RIVAL arbejder i dag,” siger Erik Nielsen. ”Det skal der ikke laves om på. Vi skal ikke opfinde noget nyt, der hvor tingene fungerer. Fokus rettes mod de områder, hvor der er plads til forbedringer.”

 

ISO 9001:2008 certificat 

En kunde mener
Titel:
Benny og RIVAL står altid klar til at hjælpe os - også når vi har hasteopgaver.
Kilde:
Værkstedschef Jan Robert Eriksen, Aarsleff
Foto:
Benny og RIVAL står altid klar til at hjælpe os - også når vi har hasteopgaver.
RV11-tjek-ogsa.png
Seneste nyt
Flere nyheder
RV11-kontakt-os-nu.png
A/S Maskinfabrikken RIVAL

Telefon: 86 57 71 77
Mail:
pta@rival.dk

RIVAL • Svejstrupvej 23 • DK-8660 Skanderborg • Tel.: +45 86 57 71 77 • Fax: +45 86 57 71 33 • sales@rival.dk